podgląd wydruku drukuj

Grand Press Digital

 

Nominowani do Grand Press Digital 2014

Jarosław Kuźniar, Vadim Makarenko, Przemysław Pająk, Wawrzyniec Smoczyński i redakcja „Dziennika Zachodniego”, to nominowani w tegorocznej edycji nagrody Grand Press Digital. Jest ona przyznawana za wykazanie się innowacyjnym podejściem w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej.

1. Jarosław Kuźniar, dziennikarz TVN 24 – za twórcze wykorzystanie sieci społecznych w pracy dziennikarskiej. Absolutny rekordzista pod względem liczby obserwujących go na Twitterze (ponad 100 tys.), mimo że są dziennikarze twittujący jeszcze więcej. Czasem płaci za tę popularność, jak podczas eurowyborów, kiedy nieprzychylne mu wpisy na Twitterze pojawiły się na wizji. (fot. TVN)

2. Vadim Makarenko, dziennikarz ekonomiczny „Gazety Wyborczej” – za stworzenie pierwszego prawdziwego serwisu z dziennikarstwem danych w Polsce: BIQdata.pl. Makarenko jest jego pomysłodawcą i konsekwentnym realizatorem. Dzięki jego zaangażowaniu powstał serwis prezentujący zwizualizowane informacje ekonomiczne, tworzone za pomocą najnowszych narzędzi. Wpisał się w światowy trend – serwisy data journalism mają największe redakcje, takie jak „The New York Times” czy „Washington Post”. (fot.Agencja Gazeta)

3. Przemysław Pająk, założyciel i redaktor naczelny SpidersWeb.pl – za zbudowanie jednego z najbardziej liczących się serwisów o nowych technologiach (ponad 550 tys. użytkowników) i za to, że jak nikt w Polsce czuje media społecznościowe i ich znaczenie dla promowania treści. SpidersWeb.pl od innych serwisów technologicznych odróżnia to, że jest w nim miejsce nie tylko na prezentowanie nowinek i testy sprzętu, lecz także dłuższe teksty, a nawet opowiadania. (fot. archiwum własne)

4. Redakcja „Dziennika Zachodniego” – za wzorcowe wykorzystanie najnowszych narzędzi cyfrowych w pracy regionalnych dziennikarzy. Ich reportaże multimedialne przygotowane za pomocą narzędzia edytorskiego Creativist są na światowym poziomie, a mapa kibiców aglomeracji śląskiej o kilka miesięcy wyprzedziła podobną, zrobioną przez londyński „The Guardian”. Z kolei głównym kanałem relacji z akcji ratunkowej po wybuchu w katowickiej kamienicy był dla „Dziennika Zachodniego” Twitter. To dowód, że są liderem technologicznym nie tylko wśród redakcji regionalnych.

5. Wawrzyniec Smoczyński, szef działu zagranicznego „Polityki” i serwisu „Polityka Insight” – za udowodnienie, że można skutecznie sprzedawać w Internecie treści wysokiej jakości. Abonament jedynego na polskim rynku płatnego serwisu analiz politycznych i gospodarczych „Polityka Insight” odnowiło po roku niemal 100 proc. abonentów. Tworzony przez 20-osobowy zespół analityków (ekonomistów, prawników socjologów) serwis dociera – dzięki wersji angielskiej – również do placówek dyplomatycznych i oddziałów korporacji międzynarodowych. (fot.Marcin Obara)

Partnerem nagrody Grand Press Digital jest firma Google.

W 2013 roku nagrodę Grand Press Digital zdobył Michał Pol

 

Kulczyk Investments Grupa Żywiec Grupa LUX MED MoneyGram Polska Google Nest Bank KGHM POLIN Samsung
© 2007 Grand Press. All Rights Reserved. Projekt i wykonanie: performer.pl